دوره ۱، شماره ۲ (زمستان ۱۳۹۸) | متن کامل (pdf)
علی رعیت، علیرضا زحلی*
چکیده
شبکه های اجتماعی در طول سالها، به دلیل افزایش مصرف مصرف کنندگان از فناوری های موبایل، انتخاب شیوه زندگی در حال رشد و همچنین عوامل مختلف اقتصادی مختلف به طور پویا ظهور یافته است.با توجه به فراگیر شدن شبکه اجتماعی در تمامی ابعاد زندگی من جمله فرایند تصمیم گیری خرید و فرایند خرید محصولا، در این مقاله با ارائه مدلی به بررسی بررسی نقش اعتماد و ابعاد کیفی در استفاده از شبکه های اجتماعی برای خرید با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی قصد استفاده و رضایت پرداخته شده است. مدل تحقیقاتی با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق نظرسنجی از ۳۸۴ نفر از مشتریان سایت دیجی کالا مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. این مطالعه با استفاده از مدلسازی ساختاری به بررسی فرضیات پژوهش و تاثیر متغیرهای مدل تحقیق بر هم پرداخت.. نتایج نشان می دهد که رضایت و قصد بکارگیری به عنوان دو مورد مهم برای خرید هستند و رضایت نیز ارتباط بین ابعاد کیفی شامل کیفیت خدمات، کیفیت اطلاعات و اعتماد را با خرید میانجی گری می کنند می دهد.
کلید واژهها: خرید از شبکه های اجتماعی، ابعاد کیفی، اعتماد، رضایت